Egy célközpontú kérdés a stratégiai szintű döntéseket támogatja ("Milyen eredményeket akarunk elérni a kampánnyal, értékesíteni vagy a márkát építeni?"), ezzel szemben a kivitelezés-alapú kérdésekkel a megvalósítás részleteit írhatjuk körbe ("Milyen cím szavakat használjunk a hirdetésben? Milyen szoftvert használjunk a lead-ek menedzselésére?").
A franchise hálózatokban a vezetőknek főleg a célorientált kérdések a fontosak. Tudni kell őket fel tenni és megválaszolni is. Egy jó hálózatban a központ munkatársai és marketingesei képesek lesznek feltenni a kivitelezéshez kapcsolódó kérdéseket, sőt megválaszolni is. Ám a megfelelő célközpontú kérdések nélkül, nem lehet hatékony marketinget építeni.
A rendszergazdáknak (és minden vállalkozónak) fel kell tudnia tenni a célalapú kérdéseket a kivitelezéshez használt eszközök kapcsán: "Valóban alkalmas a hírlevélküldés arra, hogy új ügyfeleket szerezzünk a cégnek?". Ennek a fordítottja is igaz hisz a "cél szentesíti az eszközt". A munkatársaidnak fel kell tudnia tenni a cél-központú kérdéseket a választott eszközök kapcsán: "Milyen eredményt próbálunk meg elérni a Facebook hirdetésekkel? Megfelel-e erre a célra? Elérjük vele a célközönséget?".
A kérdések (és a válaszok) hiányában a vállalkozók oda jutnak, hogy pusztán azért folytatnak marketinget, hogy legyen. Céltalanul hoznak létre promóciót, csak hogy ki pipáljanak egy feladatot. Azért választanak egy szoftvert mert az a legolcsóbb, akkor is ha a céljaiknak nem felel meg. Vagy olyan eszközöket használnak eleve, ami nem felel meg a stratégiának. Ezeket a hibákat mind orvosolni lehetne, ha a vállalkozók megtanulnák feltenni a MEGFELELŐ kérdéseket.
Franchise átvevőként a kérdések többségét a rendszergazda megválaszolja a kézikönyveken és a felhalmozott üzleti tudáson keresztül. Ha csatlakozáson gondolkodik ma valaki a kérdések elsősorban a koncepció értékelésére kell, hogy koncentrálódjanak. Nem szabad fejjel előre ugrani a csatlakozásba, a legjobb hosszútávú kapcsolatok franchise átvevő és rendszergazda között akkor születnek, ha a jelöltek megfontolt döntést hoznak. Itt nem csak az a fontos, hogy milyen kérdést teszünk fel (pl. "Mennyi idő alatt térül meg a befektetésem?"), hanem az is, hogy kinek tesszük azt fel: rendszergazda, barát, család, ügyvéd vagy éppen a hálózatba tartozó más franchise átvevők (a válasz itt: mindenkinek tegyük fel a kérdést).
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Évről évre növekedést mutat a kiskedvenceket támogató piac, legyen szó ajándékokról, étkeztetésről vagy technológia innovációról, az állatartókra építve egyre több új biznisz jelenik meg.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...